Een keuken op maat aan de scherpste prijs

Bij Vanden Borre Kitchen draait het om maatwerk, persoonlijke begeleiding, uitzonderlijke service én de laagste prijsgarantie. Zaakvoerder Patrick Van der Vloet van de winkel in Wilrijk legt uit hoe die aanpak er in de praktijk uitziet.

 

Ik wil een nieuwe keuken. Wat zijn de eerste vragen die ik me moet stellen?

“We raden onze klanten altijd aan om thuis alvast een moodboard te maken met afbeeldingen van keukens die je mooi vindt. Die kan je desgewenst al op onze site opladen in “Mijn project”. Bij het eerste gesprek willen we weten of het gaat om een renovatie of een nieuwbouw, en tegen wanneer de keuken klaar moet zijn. Ook een inschatting van het budget is belangrijk. Zo vermijden we onrealistische verwachtingen. Vervolgens gaan we samen op ontdekkingstocht. In een gesprek van ongeveer twee uur overlopen we alle wensen en gewoontes van de klant in detail. Wat moet er zeker aanwezig zijn in de keuken, wat mag erbij als het mogelijk is? Hoe ziet hun leven eruit? Zijn er kinderen en/of huisdieren? Hoe groot is de persoon die meestal kookt? Want ergonomie is ook belangrijk.”

Hoe zorg je dat het ontwerp klopt?

“Ik wil een keuken ontwerpen die écht bij de klant past, geen copy-paste van een showroommodel. Klanten vertellen dat er bij ons echt naar hen geluisterd wordt. Welke stijl verkiezen ze? Welke kleuren vinden ze mooi? Welke apparaten moeten er in? Op basis van het eerste gesprek maken we een concreet ontwerp met renderbeelden. Op de tweede afspraak bekijken we samen met de klant het resultaat, en kunnen we finetunen. Soms hebben mensen nieuwe ideeën opgedaan, of is er iets gewijzigd in hun budget. Alles wordt aangepast tot het echt klopt. Pas dan volgt een nauwkeurige offerte, want ik wil niks beloven op basis van nattevingerwerk. Ik geef liever een realistisch en correct totaalbeeld.”

Hoe zit het met de prijszetting?

“We hanteren een laagste all-in prijsgarantie. We zijn heel transparant en alles is in de prijs inbegrepen, meubelen, werkblad, sanitair, elektro, accessoires, opmeting, levering, plaatsing en bijstand. Regelmatig vergelijkt de inkoopcentrale onze prijzen met de markt en past ze indien nodig naar beneden aan. Klanten komen trouwens niet enkel voor die laagste prijs, ze komen in de eerste plaats voor het vertrouwen dat ons merk uitstraalt.” 

Hoe zit het met maatwerk?

“We kunnen aan een zeer breed spectrum van behoeften en budgetten tegemoetkomen, gaande van standaardkeukens tot keukens die volledig gepersonaliseerd zijn. We hebben ook een bijzonder brede keuze in kleuren, fronten en houtstructuren. En bij sommige projecten gaan echt ver. Dat zijn de projecten waar ik als Kitchen Expert het meeste plezier aan beleef. Bijvoorbeeld een keuken met schuine kasten, volledig ingewerkt onder een trap, of een ontwerp op maat van een rolstoelgebruiker, inclusief verstelbare werkbladen. Dat zijn de mooiste uitdagingen.”

Hoe verloopt de opmeting en plaatsing?

“De monteur die de keuken komt plaatsen, doet ook de opmeting. Hij bespreekt de technische plannen ter plaatse bij de klant en controleert de nutsvoorzieningen. Onze plaatsers zijn stuk voor stuk vakmannen die ik zelf zonder aarzelen de sleutel van mijn woning zou geven om iets in orde te brengen. Ze denken oplossingsgericht en willen eer halen uit hun werk.”

Hoe worden productie en levering opgevolgd?

“Het hele proces wordt begeleid door één Kitchen Expert. Hij of zij is je vaste aanspreekpunt van bij het eerste contact tot bij de dienst na verkoop."

Laat u verder inspireren door onze artikels

[Translate to Dutch:] News

Volledig personaliseerbare keukens – van A tot Z

Artikel lezen
Uitrusting

Keukens om uw seizoensgroenten in te bewaren

Artikel lezen
Uitrusting

Een wijnkast in de keuken: dat past!

Artikel lezen
[Translate to Dutch:] News

Echte zomerkeukens

Artikel lezen
[Translate to Dutch:] Uitrusting

Klaar voor de start ... En ... Vuur!

Artikel lezen
Vorige
Volgende